Redan under vår första dag som kultursommarjobbare har alla i vår grupp känt att vi har hittat precis det vi har sökt efter – att få representera Göteborgs Stad genom att intervjua, fotografera, filma, ansvara för sociala medier, och mycket mer. Vi har redan börjat att fotografera, filma och skriva texter om de andra grupperna och deras process, vilket är något vi ser fram emot att dela med andra. Under första perioden av Kultursommarjobb så har vi i marknadsföringsstaben som mål att sprida kärlek och omtanke i Göteborgs stad.
Detta kommer vi göra genom att till exempel visa mer utav Göteborgs Stad i våra sociala medier. Vi finns på Instagram, Facebook, YouTube och här på bloggen. I år är det lite annorlunda gällande kultursommarjobben i Göteborg eftersom att en global pandemi stormat in och påverkat vår värld på många sätt. Men vi kommer att se till att sprida kärlek och omtanke på samma sätt som innan. Den här gången får vi bara se till att hålla Lasse Åbergs-regeln i åtanke också!
//Marknadsföringsgruppen
Foto på konstgruppen som huserar på Göteborgs Konsthall